ČESTA PITANJA

Kako mogu da saznam da li mi je poslat novac preko Western Union-a?

Pozivanjem Korisničkog centra na broj 011/333 4 999 možete saznati da li u sistemu postoji transfer na vaše ime ukoliko imate kontrolni broj transfera (MTCN).

Šta je potrebno da bih preuzeo novac koji mi je poslat putem Western Union-a?

Pored važeće lične isprave, za isplatu (novčanog transfera) novca potrebno je da znate sledeće podatke: kontrolni broj transfera novca (MTCN), ime i prezime pošiljaoca, zemlju iz koje je novac poslat i iznos koji je poslat (+/- 10%).

Gde u Srbiji mogu podići novac poslat putem Western Union-a?

Uslugu brzog transfera novca u Srbiji možete obaviti u Pošti i u sledećim bankama: Sber banka, Opportunity banka i VTB banka. Vašu najbližu lokaciju možete pronaći na našoj mapi.

Koji je maksimalni iznos za prijem novca?

Za prijem novca iz inostranstva ne postoje ograničenja.

Ko plaća naknadu za transfer novca?

Naknadu za transfer novca plaća isključivo pošiljalac.

Za koliko vremena nakon uplate mogu podići poslati transfer?

Novac je u najvećem broju slučajeva moguće podići za svega nekoliko minuta nakon slanja. Ukoliko ne podignete transfer istog dana, on je u sistemu i narednih 45 dana. Novac se ne vraća pošiljaocu tokom 9 meseci od dana slanja, osim ako to pošiljalac ne zatraži.

Ko šalje primaocu kontrolni broj transfera – MTCN broj?

Pošiljalac nakon slanja dobija kontrolni broj transfera koji je potrebno da Vam javi jer je to obavezan podatak za preuzimanje novca.

Da li maloletno lice može da primi novac putem Western Union-a?

Maloletna lica starija od 16 godina mogu da prime novac poslat putem Western Union-a. U tom slučaju, uz važeću ličnu ispravu deteta (ličnu kartu ili pasoš) i prisustvo roditelja/ staratelja, potrebno je dati na uvid i dokaz o roditeljstvu, odnosno starateljstvu.

Da li je potreban račun u Pošti ili banci za slanje ili prijem novca iz inostranstva?

Ne, ni primaocu ni pošiljaocu nije potreban račun u Pošti ili banci za korišćenje Western Union usluga. Umesto toga, svaki transfer se evidentira u sistemu putem jedinstvenog kontrolnog broja.

Može li se novac primiti na kućnoj adresi?

Neophodno je pošiljalac prilikom slanja novca naglasi da želi uslugu kućne dostave. U tom slučaju obavezno je dostaviti adresu i broj telefona primaoca, kako bi Pošta Srbije mogla da kontaktira primaoca i organizuje kućnu dostavu.

Da li mogu iz Srbije slati novac u inostranstvo?

Da. Novac možete poslati u inostranstvo samo iz Pošte Srbije.

Šta je neophodno za slanje novca u inostranstvo?

Da biste poslali novac, potrebno je da službeniku pošte pokažete važeću ličnu ispravu, kažete u koju zemlju šaljete novac, koji iznos želite da pošaljete i kome.

U kojoj valuti je moguće slati novac iz Srbije?

Novac se šalje isključivo u dinarima, a primalac preuzima novac u valuti koja je dostupna u zemlji prijema.*

Koji je maksimalni iznos za slanje novca?

Iz Srbije se trenutno može poslati najviše 230.000 dinara dnevno ili 1.150.000 dinara mesečno, po osobi.

Ko plaća naknadu za transfer novca?

Naknadu za transfer novca plaća isključivo pošiljalac.

Šta je potrebno javiti primaocu kako bi preuzeo novac?

Da bi podigao novac, primalac mora da zna kontrolni broj transfera (MTCN), puno ime i prezime pošiljaoca, očekivani iznos i zemlju iz koje je novac upućen.

Ko šalje primaocu kontrolni broj transfera – MTCN broj?

Pošiljalac nakon slanja dobija kontrolni broj transfera koji je potrebno da dostavi primaocu kao obavezan podatak za preuzimanje novca.

Koliko je vremena potrebno da bi se poslao novac?

Novac se putem Western Union-a može poslati za samo nekoliko minuta i može biti dostupan odmah u zavisnosti od radnog vremena šaltera i razlike u vremenskim zonama.

Da li je potreban račun u Pošti ili banci za slanje ili prijem novca iz inostranstva?

Ne, ni primaocu ni pošiljaocu nije potreban račun u Pošti ili banci za korišćenje Western Union usluga. Umesto toga, svaki transfer se evidentira u sistemu putem jedinstvenog kontrolnog broja.

Da li maloletno lice može da šalje novac putem Western Union-a?

Ne, maloletno lice ne može slati novac.

Kako mogu da proverim da li je poslati novac isplaćen primaocu?

Pozivanjem Korisničkog centra na broj 011/333 4 999 možete saznati da li je poslati transfer isplaćen primaocu u zemlji odredišta.

Da li pošiljalac može da preuzme novac koji je poslao?

Ukoliko poslati transfer nije isplaćen primaocu u zemlji odredišta, pošiljalac može da zatraži novac nazad. Neophodno je da dođe do Pošte sa svojom ličnom ispravom i kontrolnim brojem transfera novca i dobiće nazad glavnicu, bez naplaćene naknade.

Na koji način radi Western Union?

Kada se novac pošalje, na primer iz Nemačke, prenos se vrši elektronskim putem tako da je primalac u Srbiji, ili bilo gde drugo u svetu, u mogućnosti da preuzme novac za svega nekoliko minuta.**

Koliko je vremena potrebno da bi se primio ili poslao novac?

Novac se putem Western Union-a može poslati ili preuzeti za samo nekoliko minuta, u zavisnosti od radnog vremena šaltera i razlike u vremenskim zonama.

Kako možete biti sigurni da će novac stići u prave ruke?

Novac može da preuzme isključivo osoba na čije ime je novac poslat i samo toj osobi treba da se jave podaci sa obrasca nakon slanja novca. Pored toga, svaki transfer dobija svoj jedinstveni kontrolni broj.

Koju vrstu dokumenata treba priložiti da bi se novac mogao isplatiti?

Dovoljno je priložiti važeći dokument sa slikom - ličnu kartu, pasoš ili izbegličku legitimaciju.

Šta da preduzmem ukoliko posumnjam na prevaru i nisam siguran da li da obavim transfer?

Ukoliko postoje bilo kakve sumnje, nedoumice ili pitanja, možete pozvati naš Korisnički centar na broj 011/333 4 999 i izaći ćemo Vam u susret korisnim informacijama i sugestijama. Western Union savetuje da se novac ne šalje nepoznatim osobama i da se ovim putem ne plaćaju roba ili usluge sa interneta.

* Western Union ostvaruje prihode naplaćivanjem naknada za usluge, ali i konverzijom Vašeg novca u drugu valutu.
** Novac može da kasni ili usluga može da bude nedostupna iz više razloga, uključujući visinu poslatog iznosa, zemlju prijema, dostupnost valute, zakonske regulative, zahteve za identifikacionim dokumentom, radno vreme lokacija, razlike u vremenskim zonama ili izbor opcija sa odgođenom isplatom.
  • Home